9N a El Masnou

Primer de tot volem felicitar als centenars i milers de persones que avui han tornat a sortir al carrer com a presidentes de mesa, com a vocals, com a taxistes voluntàries, com a suplents i com a votants, que amb les urnes i les butlletes com a úniques armes avui han derrotat a l’Estat. Un estat que ha canviat “l’Estat de Dret” pel Dret d’Estat, sacralitzant una constitució que només ha avalat un 15% del nostre poble i utilitzant-la per prohibir-nos el vot. Però quan les lleis serveixen per coartar la democràcia, no tenim cap més remei que desobeïr-les.

L’Estat Espanyol ha impugnat la llei i el decret de convocatòria de la consulta, el Tribunal Constitucional l’ha suspès i les forces polítiques majoritàries a les cambres espanyoles troben aquesta situació completament normal,  davant d’aquestes agressions i omissions del clam popular no podem dir res més que l’expressió de voluntats mitjançant les urnes és i ha de ser un dret polític bàsic.

I així de clara i rotunda ha sigut sempre la posició de la CUP envers el procés endegat al Principat de Catalunya. I al nostre parer, és això el que avui estem fent i celebrant.

Aquesta d’avui és la darrera demostració popular a favor del dret a l’autodeterminació, un clam majoritari que esdevé un trencament definitiu amb l’statu quo que ens ha de portar irremediablement cap a un procés constituent dibuixat des de la base i de forma compartida que impulsi l’autoorganització popular i que reconegui sense embuts el teixit social existent que fa temps que planteja propostes i alternatives reals al sistema actual.

Ho hem dit per activa i per passiva, per nosaltres el 9N és el tret de sortida d’un veritable projecte de ruptura, un projecte que obri les portes a la independència per canviar-ho tot, a l’articulació dels Països Catalans i sobretot, a la conquesa de sobiranies reals.

Avui iniciem un camí de no retorn que ens ha de portar més enllà d’aquesta situació insostenible en la que estem vivint, cal que desobeïm l’estat per obeïr al poble, i davant dels privilegis de les elits, exigim democràcia econòmica, davant del deute il·legítim, exercim la plena sobirania i en front de les lleis imposades, creem poder popular. Perquè anem més enllà i tot està per fer i tot és possible.

Enhorabona a totes i tots! Seguim endavant! Bona jornada participativa, democràtica i rupturista! Salut!