LA SOLIDARITAT ÉS LA TENDRESA DELS POBLES

Concentració

La CUP El Masnou i l’esquerra independentista del nostre poble volem sumar-nos a la solidaritat amb les persones refugiades, desplaçades i migrades de països en guerra i amb conflictes diversos que fugen a contracor dels seus països i territoris, i es troben en situacions extremes, precàries i sovint amb la mort.

Aprofitem l’oportunitat per comentar que distingir una persona refugiada d’una desplaçada o d’una migrada no és res més que la simple estigmatització de la persona migrada, ja que, així es fa creure que ha migrat per pròpia voluntat i que així ella és l’única responsable de la seva situació, i no s’entra a l’arrel del problema, ni es prenen en consideració que les condicions de vida del seu territori sovint són pèssimes per culpa del capitalisme voraç. Que en un territori no hi hagi guerra declarada “oficialment”, no vol dir que hi hagi pau.

La concentració amb espelmes en suport a totes les persones refugiades, desplaçades i migrades és un crit d’atenció, no només per la situació excepcional d’aquests dies, sinó pel degoteig constant de persones desplaçades i mortes arreu de les fronteres que el capitalisme i la xenofòbia han imposat.

Ens agradi o no, formem part d’un espai Schengen que ens fa coresponsables de la situació precària de moltes persones desplaçades. Des del nostre petit espai volem exigir a l’ajuntament del Masnou que destini una partida pressupostària per poder costejar aquesta situació excepcional, així com disposar els serveis bàsics per atendre amb condicions l’arribada i estada d’aquestes persones. També demanem, amb caràcter d’urgència, la creació d’un cens de famílies d’acollida, per tal de poder donar més cabuda a l’arribada de persones.

La nostra defensa serà aferrissada pel que fa al compliment de la rebuda, atenció i dignitat d’aquestes persones i no permetrem que es facin brindis al sol sobre aquesta situació, per tant, parlem d’inversions i parlem de partida pressupostària per atendre la situació. Tot el que no sigui això, serà jugar amb el patiment de la gent i frivolitzar amb la solidaritat dels pobles. És feina de totes que aquestes exigències mínimes s’acompleixin.

Per tot això convoquem una concentració aquest pròxim dimecres 9 de setembre a les 20:00 h a la Plaça Llibertat. Per exigir solidaritat: prou classisme, prou racisme i prou capitalisme. Perquè cap persona és il·legal! Us hi esperem!